Hogyan jelenítsük meg termékeinket a Google képes találataiban?

Még mindig sokan nem használják ki a képekben rejlő SEO-lehetőségeket, pedig érdemes optimalizálni azokat a webáruházban, hogy megjelenjenek a Google keresőjében. Az alábbiakban részletezzük a fotók keresőoptimalizálásának lépéseit.

A jól beállított fotók a találati lista élén jelenhetnek meg

A jól optimalizált képekkel egyszerűen csalogathatóak vásárlók a webáruházba, ugyanis a feltételeknek megfelelő fotók a találati lista élén jelenhetnek meg. Elsősorban arra kell figyelni, hogy a termékképek kiváló minőségűek legyenek. Semmi esetre sem szabad a versenytársak fotóit használni, ugyanis a keresőmotor duplikált tartalomként érzékelné azokat. A képek keresőoptimalizálása során első lépésként a fájlnévvel van teendő. Érdemes olyan elnevezést adni a képnek, amely pontosan leírja azt, hogy mit lehet látni a fotón. Továbbá kerülni kell az elnevezésnél az ékezetes karaktereket, valamint kötőjeleket kell használni a szóközök helyett. A második lépés az alt text optimalizálása, vagyis az alternatív szöveg kitöltése. Erre mindig kiemelt figyelmet kell fordítani, ugyanis fontos mező a keresőmotorok számára. Ez lényegében egy rövid leírás, amely részletezi, hogy mit ábrázol a kép. A harmadik lépés a kép címének optimalizálása. Ennek a mezőnek a kitöltése is fontos a keresőoptimalizálás érdekében. A kép címe akkor jelenik meg, ha a felhasználó a fotó fölé húzza a kurzort.

A Google strukturált adatjelölő alkalmazásáról sem szabad megfeledkezni

Az utolsó lépés a Google strukturált adatjelölő alkalmazása. A strukturált adatoknak fontos szerepük van a keresőoptimalizálásban. Segítségükkel még több információ adható a keresőmotoroknak, így azok pontosabban meg tudják határozni, hogy miről is szól az adott weboldal. Mivel több adat áll rendelkezésére a keresőmotoroknak, jobb pozícióban és több információval jeleníthetik meg az adott tartalmakat. A weboldal megjelöléséhez meg kell nyitni a strukturált adatjelölő súgót, és a webhely lapfülre kell kattintani. Ezt követően ki kell választani a megjelölendő oldal típusát, és meg kell adni az URL-címet vagy az oldal HTML-kódját. Ezután a Címkézés kezdése lehetőséget kell választani, és ki kell jelölni az oldal azon részeit, amelyek fontos információkat tartalmaznak. Következő lépésként azokat az információkat kell megadni, amelyek a konkrét adattípushoz kapcsolódnak. Ezt követően a HTML létrehozása lehetőségre kell kattintani és elkészül az oldal kódja. Érdemes a JSON-LD kimeneti formátumot választani, ugyanis ezt részesíti előnyben a Google. Néhány hétbe beletelik, mire a keresőmotor megtalálja az új oldalkódot. További segítségért érdemes ellátogatni a Contentlabor oldalára.