Egy jó szöveg nemcsak a figyelmet kelti fel, látogatottságot növel ugyanakkor érdekes, olvasmányos, hanem értékesít is. Ehhez keresőbarát szövegírás szükségeltetik, melyet a keresőmotorok értékelnek és eljut a megfelelő olvasóihoz. A keresőmarketing szövegírás nagyot változott az utóbbi időkben. Korábban elég volt pár keresőbarát szöveg, kulcsszó és kész. Ma már ennél jóval összetettebb a dolog, mivel a keresőmotorok már kifinomultabb technikát alkalmaznak. Már nem elegendő pár kulcsszó és egy elfogadható szöveg. A Google és más keresőmotorok úgy pozícionálnak, hogy figyelembe veszik a szöveg hosszát, a kiemeléseket, a kulcsszavakat, a kimenő és bejövő linkeket, aminőségi tartalmat, az olvasottságot és figyelik a rendszerességet is. Ezért érdemes a sima szövegeket keresőbarát szövegírással felváltani és profira bízni, aki tudja, mit vesznek figyelembe a keresőmotorok, úgy fogalmazza meg az írásokat, cikkeket, hogy az olvasóbarát és keresőmotor barát is legyen.